Ruilen & retourneren

Bij www.indenolifant.be heb je altijd een bedenktijd van 60 dagen.
Ben je niet blij met je aankoop of heb je je gewoon bedacht? Geen probleem!

Hoe kan ik een artikel terugsturen?

Niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kan je binnen de 60 kalenderdagen je artikel(en) retourneren in onze winkel in Antwerpen of retour sturen per post/koerierdienst. In beide gevallen hoef je jouw retour niet op voorhand aan te melden.

Retourneren per post/koerierdienst:

STAP 1: Verpak alles netjes en veilig, liefst in de originele omdoos. Inclusief alle verpakkingsmateriaal, onderdelen en accessoires.

STAP 2: Vul het retourformulier in op de achterkant van de leverbon en stop hem bij je retour.

STAP 3: Breng je pakket naar een verzendpunt naar keuze om je bestelling te versturen. De verzendkosten voor een retour zijn voor eigen rekening.
Het retouradres is: In den Olifant BV, Lombardenstraat 12, 2000 Antwerpen, België

STAP 4: Nadat we je retour hebben ontvangen en verwerkt, krijg je van ons een automatische e-mail en wordt het aankoopbedrag binnen de 14 dagen terugbetaald. Je kan ook kiezen om het aankoopbedrag om te zetten in een tegoedbon om te gebruiken bij je volgende aankoop.


Retourneren in onze winkel:

Je kan je online bestelling of winkelaankoop gratis retourneren in de winkel in Antwerpen, Lombardenstraat 12. Wij betalen jou de geretourneerde artikelen terug met hetzelfde betaalmiddel als waar je mee hebt betaald. Of je kan kiezen voor een bon met winkelkrediet. Voor een snelle afhandeling, vragen we je om de digitale orderbevestiging of fysieke leverbon/kassaticket mee te brengen.


Retourvoorwaarden: als je de goederen wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden (zoals je in een winkel zou kunnen doen).
Teruggestuurde goederen mogen bijvoorbeeld gepast, maar niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren met alle geleverde toebehoren, in de originele staat, indien mogelijk samen met de originele verpakking.
Als je verder gaat dan nodig was om de eigenschappen van de goederen te kunnen beoordelen en het goed is hierdoor in waarde verminderd, dan kunnen we een evenredige waardevermindering toepassen bij de terugbetaling.


 

Ik heb een beschadigd of verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Binnen welke termijn moet ik een artikel retourneren?
Wanneer is mijn retourzending goed aangekomen?
Wat is de terugbetalingstermijn?​
Kan ik een product ruilen?
Worden mijn verzendkosten terugbetaald?



Ik heb een beschadigd of verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Je ontving een verkeerd of beschadigd product. Wat vervelend! We zoeken een oplossing. Bel ons op +32 3 231 61 14 of stuur zo snel mogelijk (binnen de 3 kalenderdagen na ontvangst) een e-mail naar info@indenolifant.be met je naam, ordernummer en het artikel mét foto waarbij iets mis is gegaan. Samen bespreken we of een retourzending nodig is en hoe we dit op de juiste manier kunnen afhandelen. Als het bij ons of bij de levering is fout gegaan, nemen wij uiteraard de retourkosten op ons en bezorgen we jou een nieuw product.


Binnen welke termijn moet ik een artikel retourneren?
Je hebt na ontvangst van je bestelling 60 dagen de tijd om ons op de hoogte te brengen en het product terug te sturen.


Wanneer is mijn retourzending goed aangekomen?
Wij sturen een automatische bevestigingsmail van zodra we jouw retourpakket ontvangen en verwerkt hebben.


Wat is de terugbetalingstermijn?
Nadat we je retour hebben ontvangen en verwerkt, krijg je van ons een automatische e-mail en wordt het aankoopbedrag binnen de 14 dagen terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel als waar je mee hebt betaald. Kies je ervoor om het aankoopbedrag om te zetten in een tegoedbon, dan is deze instant beschikbaar voor jou.


Kan ik een product ruilen?
Omruilen is helaas niet mogelijk. Stuur het product dat je niet wil hebben terug en shop via een nieuwe bestelling het juiste artikel online. Op deze manier garanderen we snelle service en minimaliseren we misverstanden, fouten en stockproblemen. De eerste aankoop zal dan terugbetaald worden, de tweede aankoop dient betaald te worden.


Worden mijn verzendkosten terugbetaald?
Verzendkosten van de heenzending worden terugbetaald indien je jouw volledige bestelling retourneert en hierbij gebruik maakt van het herroepingsrecht. In alle andere gevallen worden de verzendkosten niet terugbetaald. Een retourzending is de verantwoordelijkheid van de klant en die kosten zijn altijd voor je eigen rekening.



Andere vragen?

Check onze FAQ of contacteer onze klantendienst via mail info@indenolifant.be of telefonisch tijdens de openingsuren van de winkel op +32 (0) +32 3 231 61 14